НОВИНИ

Архив


 

5-ти септември 1974 г. 

На 08 декември 1964 г. колегиум на Министерство на транспорта възлага на Института за проектиране и проучване "Транспроект" разработването на идеен проект, завършен през юни 1965 г., а с разпореждане № 210/07.07.1967 г. Министерският съвет стартира изграждането на пристанище Варна - запад. Мястото, избрано за новото пристанище е на 30 км от Варна, в непосредствена близост до новите заводи в Девня. Това е блатистата местност Балтата, намираща се в западния край на Белославското езеро, при устията на реките Провадийска и Девненска.

През месец октомври същата година се създава Инвеститроска дирекция "Пристанище Варна - запад" към съществуващата тогава Икономическа групировка "Корабостроене и корабоплаване". Дирекцията започва работа по отчуждаване на терените за бъдещото строителство, подготовка на документация, изграждане на временни обекти, доставка на технологично и експлоатационно оборудване и оказва ефективен инвеститорски контрол.

Проектирането и строителството на пристанището е дело изцяло на български специалисти и фирми с главен проектант  - инж. Димитър Смилов. За специалистите пристанище Варна - запад се свързва с изграждането на сложен комплекс от инженерни съоръжения и прокопаване на плавателен воден път за океански кораби от Варненския залив до Девненския промишлен комплекс и новото морско пристанище.

Реализирането на този воден път в продължение на цяла година и врязването му на около 30 км в сушата фактически е разширение на пристанищния район на запад. Връзката с морето се осъществява чрез два плавателни канала: № 1 "Море - езеро" с дължина 5.5 км и канал № 2 с дължина 10 км, който свързва Варненското и Белославско езеро. Навигационната ширина на каналите е 106 м., а допустимото газене е до 11 м. За свързване на двете части на гр. Варна над стария и новия канал № 1 е построена естакадата Аспарухов мост. Над канала мостът е висок 52 м., а дължината му е 1.8 км.

Главни изпълнители в започналото строителство на пристанище Варна - запад са "Трансстрой" - Белослав и "Строителен и технически флот" - Варна. Изграждането на пристанище Варна - запад приключва за по-малко от 10 години - построени са 18 корабни места и десетки съоръжения и връзки, които осигуряват нормалната им експлоатация.

                              

 

 
 

Kalmar DRF450 reachstacker 

      Представяне Kalmar DRF400-450

      Технически характеристики Kalmar DRF450 reachstaker 

      Повече информация на страницата на завода производител          

 
 

Kalmar TТ616i LoLo Tractor  

Моделът TT616i се произвежда в заводите на фирма Kalmar във Финландия, а представителите от Cargotec изтъкват машината като най-съвършения модел терминален влекач за LoLo операции, който е само с един двигателен мост, но може да тегли композиция от 95 т.

      Представяне Kalmar TТ616i LoLo Tractor 

      Повече информация на страницата на завода производител          

 
 

изложбата може да се посети до 15 август в партерното фоайе на Основна сцена, ТМПЦ - Държавна опера, Варна 

Фотографията на Кремена Димитрова на първо място в изложба „Tall Ships Regatta“:

 

Второ място и награда на публиката - Емилиян Първанов:

 

Трето място - Александър Лазаров:

 

 
<<   <   1 2 3  >   >>